Gât sănătos anul acesta cu câteva sfaturi simple

Cauzele tusei. Documentează-te!
Cauzele tusei
11 decembrie 2020
E soare afară, hai în parcul Herăstrău din București!
24 martie 2021

Gât sănătos anul acesta cu câteva sfaturi simple

Gât sănătos

Gât sănătos ca prioritate? Ar trebui! Află care sunt modalitățile simple prin care îți poți menține sănătatea gâtului anul acesta.

Gât sănătos ca prioritate? Dacă ești cântăreț, probabil că știi deja importanța menținerii unei bune sănătăți a gâtului. Dar ceilalți dintre noi s-ar putea să nu fim atenți la acest aspect până când nu observăm ceva în neregulă: durere, iritare și tuse. Gâtul este alcătuit din țesuturi, nervi, glande și vase de sânge. Atunci când ne folosim excesiv sau prea puțin vocile, putem provoca daune care pot duce la infecții. Iar când gâtul nostru nu este în cea mai bună formă, starea de spirit, vocea și mijloacele de a ne prezenta lumii pot avea de suferit.

 

Sfaturi simple pentru un gât sănătos

Iată câteva sfaturi pentru a te ajuta să menții o bună sănătate a gâtului pe tot parcursul anului:

  • Hidratează-te. O hidratare corespunzătoare îți menține întregul corp sănătos și este un pas important în evitarea bolilor, mai ales în lunile uscate de iarnă. Bea multă apă (cel puțin 8 pahare pe zi), evită alcoolul și cofeina și folosește un umidificator în locuința ta, în special în dormitor. Deshidratarea, care poate fi stimulată de consumul de alcool sau cofeină, poate face laringele și corzile vocale să se usuce, provocând iritații. Ca urmare, această iritație poate face gâtul vulnerabil la viruși și infecții bacteriene.

 

  • Menține un stil de viață sănătos. Să ai grijă de corpul tău = să ai grijă de gât. În cazul în care fumezi, încearcă să renunți. Fumatul irită corzile vocale și poate provoca cancer la gât și plămâni. Antrenează-ți corpul cu exerciții fizice în mod regulat și menține o dietă sănătoasă, abundă în cereale integrale, fructe și legume, ale căror vitamine mențin sănătatea membranelor mucoase ce acoperă gâtul.

 

  • Spală-ți mâinile des. Situația pandemică a determinat o creștere în ceea ce privește practicile de igienă a mâinilor, însă acest obicei trebuie adoptat în orice situație. Astfel evităm răspândirea sau contactul cu germeni și bacterii care pot provoca infecții sau boli.

 

  • Fă pauze de vorbire. Permite-ți pauze de la a vorbi în fiecare zi, mai ales dacă serviciul tău presupune suprasolicitarea vocii. Evită să ridici tonul sau să vorbești în zone zgomotoase și practică tehnici de respirație, susținându-ți vocea din piept, nu din gât.

 

Gât sănătos, stare de bine

Adăugă tehnici de prevenire la rutina zilnică. În plus față de menținerea unui stil de viață sănătos, adăugă câțiva pași care te pot salva de stările neplăcute pe care le pot provoca durerea de gât și tusea. Iată câteva exemple:

  • Poartă o eșarfă atuncă când afară sunt temperaturi scăzute. Căldura corporală se pierde în primul rând la nivelul capului și a gâtului.

 

  • Adaugă miere în ceaiuri, sucuri naturale sau consum-o ca atare. Are efecte liniștitoare asupra gâtului.

 

  • Odihnește-te. Somnul suficient este important atunci când vrei să fii sănătos. Cu orice afecțiune te-ai confrunta, cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru corpul tău este odihna. Somnul îi va permite corpului să se refacă, așa că asigură importanța cuvenită acestui aspect.

 

  • Evită pe cât posibil să vorbești atunci când te simți răgușit sau ai dureri în gât pentru a-ți asigura o recuperare rapidă!

Amintește-ți: sănătatea gâtului este întotdeauna importantă, nu doar atunci când ești bolnav. Prevenția este cea mai bună metodă de a evita starea de boală. Respectarea acestor sfaturi îți va asigura o sănătate excelentă a gâtului pe tot parcursul anului.