Ai renunțat la fumat? Iată ce poți face pentru a-ți recăpăta sănătatea plămânilor!

10 sfaturi pentru a-ți menține sănătatea și starea de bine
29 aprilie 2022
De ce tușim vara? Cauze care pot duce la apariția tusei în sezonul cald
15 iunie 2022

Ai renunțat la fumat? Iată ce poți face pentru a-ți recăpăta sănătatea plămânilor!

Dacă te-ai lăsat de fumat, trebuie să știi că, după doar o săptămână, plămânii încep să se repare, inflamația țesutului pulmonar se reduce, iar respirația se îmbunătățește. Plămânii au însă nevoie și de ajutorul tău. Iată ce poți face pentru sănătatea acestora:

1. Evită spațiile în care se fumează

E recomandat să stai departe de alți fumători, pentru a reduce riscul de aport de fum la mâna a doua precum și tentația de a fuma din nou. Mulți fumători au rude și prieteni care fumează. Deși, cu siguranță nu vrei să pui capăt relațiilor importante, roagă-i politicos să nu fumeze în jurul tău.

2. Păstrează-ți casa și biroul curate

Menținerea curățeniei acasă și la birou este esențială pentru sănătatea pulmonară. Periodic, elimină praful de pe rafturi, obiecte și din covor. Curăță frecvent gurile de aerisire și ventilatoarele. Este foarte important ca aerul tău să fie cât mai curat posibil. Pe lângă curățarea casei și a biroului, înconjoară-te de câteva plante! Plantele absorb dioxidul de carbon și alți poluanți, oferind, în schimb, oxigen. Printre cele mai bune plante pentru îmbunătățirea calității aerului se numără Aloe Vera, palmierul Areca și bambusul.

3. Adoptă o dietă sănătoasă

O alimentație corectă poate îmbunătăți starea generală de sănătate. Pentru îmbunătățirea sănătății plămânilor, există unele alimente și produse pe care ar trebui să le eviți, iar altele pe care ar trebui să le consumi mai des. Așadar, este recomandat să eviți alimentele de tip fast-food, alimentele procesate, produsele congelate și dulciurile. În schimb, include în alimentația ta cât mai multe fructe (ananas, citrice, fructe de pădure), legume cu frunze verzi (salată verde, spanac, rucola, broccoli), alimentelor ce conțin multă clorofilă (pătrunjel, iarbă de grâu verde, sparanghel).

4. Fă mișcare

Câteva exerciții fizice făcute în mod regulat îți vor readuce corpul și sistemul respirator în formă! Printre cele mai bune exerciții pentru îmbunătățirea sănătății plămânilor se numără: mersul pe jos, alergatul, ciclismul, înotul sau yoga.

5. Fă exerciții de respirație

Exercițiile fizice îți vor ajuta foarte mult plămânii, dar nu uita de exercițiile de respirație! Cea mai importantă pentru îmbunătățirea stării de sănătate a plămânilor este respirația diafragmatică sau abdominală. Aceste exerciții întăresc diafragma, încetinesc ritmul de respirație și asigură un aport optim de oxigen.

Chiar și după ce ai renunțat la fumat, te poți confrunta o perioadă cu tusea fumătorului. Îți recomandăm Bronhoklir pentru fumători, sirop de tuse natural, la plic, gata dozat.

Sursa:

https://www.precisionmedical.com/blog/how-to-get-back-healthy-lungs-after-smoking/

Poți cumpăra produsul BRONHOKLIR® din farmaciile locale sau online: